Tuesday 7 September 2010

Welcome back

Assalamualaikum...
dah lama aku tak tulis apa2 dlam blog aku...
dah dekat setahun pun...
wah lama gak woo...
rasa mcm nak pusing balik masa ler
bnyk kenangan manis and pahit dalam tempoh masa nie..
huhuhuhuhuhuhu.....

aku sekarang nie dah pun jd suami orang..
aku dah kawin bulan 6 atau lebih tepat 4/6/2010
setelah umur aku 30 baru nak kawin...
tapi bila dah kawin nie teringat lak zaman bujang...
bila bujang teringin nak kawin..
bila dah kawin teringin lak nak bujang
huhuhu....
rupa nya bila dah berkawin berat tanggungjawab nyer..
masa bujang aku duk pk..best org kawin nie...ada bini leh main.
tapi tanggungjawab nyer aku tak nampak...
dengan sapa aku kawin biar lah rahsia dulu.
tapi sebelum aku buat keputusan nak kawin nie
ada ler ujian yang datang menjengah........
kira aku kalah ler dalam ujian tu...nasib baik ada peluang membetulkan diri..

selain daripada kawin, aku pun dah bertukar balik kampung halamanku...
ingatkan seronok bila dapat balik kampung halaman..
aku jadi kekok dengan suasana baru nie...
bukan kerana aku lupakan daratan.
tapi aku biasa idup yang agak bebas dan temani rakan2.
tapi rakan2 rumah aku dah berpisah....
ada yang ke australia...
ada yang dah tamat belajar..
ada yang mencari kerja baru di tempat baru...
rupa nya aku merindui segalanya yang pernah terjadi...
kekesalan kerna bertukar pun ada terdetik di hati nie...
tp apakan daya...semua dah tak boleh dipatah balik...

apa pun aku rasa syukur dengan laluan perjalanan hidupku kini...
banyak lg yang aku perlu pelajari dan berubah
realiti nya tiada manusia yang sempurna dan aku masih terlalu jauh utk itu..
semoga aku dan keluarga aku terus dirahmati oleh ALLAH

Selamat kembali ke alam penulisan.......

No comments:

Post a Comment