Saturday 8 August 2009

finally...

salam...
Lama aku tak menulis dalam blog nie..
bz sanggat ler lately dgn keje..
entah ler...rasa mcm nak pencen and makan gaji aja..
hehehe...bleh ker mcm tu...
tp orang malas mana leh merasai manisnya kejayaan...
aku kena rajin dan bersemangat...
bagi aku...melayan budak2 adalah yang terbaik dalam idup..
rasa diri aku pun mcm bebudak gak..
hehehe..

Wah sedar tak sedar dah makin tua umur aku...
housemate aku dah nak kawin ujung tahun nie..
aku lak sepatutnya ujung tahun lepas dah selamat menjadi suami..
mungkin sebab takda jodoh antara kami....
kan ALLAH lebih mengetahui...
tu ler org kata..kita mampu merancang, Tuhan menentukan segalanya..
aku pasrah...dan terima segala ketentuan nyer..
memula mcm nak marah tahap kronik aja..
nak hancur kan idup orang sebelah sana aja..
tapi aku sedar...membuatkan orang sengsara umpama membuatkan hati aku juga sengsara..
so aku maafkan aja apa yang berlaku...
hati kita takkan tenang selagi kita memaafkan orang...
huhuhuhu...

tp semua tu citer tahun lepas...bulan 9..
baru2 nie aku ada propose sorang awek..
lama aku perhatikan dia...
sweet org nyer..hitam manis...tinggi..
pandai masak and menjahit..dan yg paling penting beragama arr....
so apa lg yg aku nak cari dari wanita mcm nie
untuk dijadikan pemysuri idup aku...
mesti mak aku pun suka punya...
so aku mulakan langkah...
aku propose ler dia melalui facebook...
mcm tak gentleman kan..peduli apa..janji aku berani gak...
huhuhuhu....
dia terkejut gak...
waktu yg sama..dia tgh digosipkan dgn orang lain..
aku nie mcm nak potong line arrr...
tp member aku ckp BMW ler...Best Man Win..
aku belasah gak....

Aku ada ler guna sorang akak nie jd penghubung aku..
just td aja akak tu ckp mcm nie kat aku..

"kalau akak cakap kat ko lepas nie...ko kena terima seadanya...
dia menolak ko bukan sebab ko ker apa....takpa ler...nanti kita jumpa, akak citer
kat ko"....
perhh.........terkejut gak aku..
rupa nya akak aku sorang nie dah tahu keputusan nyer...
aku dah nampak mcm aku kena reject ler...
hehehe...aku tenang aja...dah bnyk kali aku kena reject nie...
cuma aku masih tertanya...apakah aku mempunyai ciri2 lelaki yg bleh dijadikan suami?
kalau aku jawab..tentu aku jawab "BOLEH'
tapi masalah nyer dari kaca mata wanita.....
persoalan dalam persoalan....
ermmmmm........

No comments:

Post a Comment